2011-07-13 11:20Pressmeddelande

73% av svenskarna lider av svett!

73% av svenskarna som deltog i en undersökning* hos Gents.se i veckan uppger att de lider av svett i ansikte och på kropp.

Svettning rankas på andra plats, strax efter gaser i magen, som en av kroppens mest impopulära kroppsfunktioner. Bland övriga jobbiga funktioner märks bildandet av fett, finnar, hårväxt och närsynthet.

Extreme är ett nytt varumärke som tar svettbekämpningen på allvar. Extreme Face Saver är en antiperspirant för ansiktet i form av en ultralätt formula, som rekommenderas mot svettningar orsakade av värme, stress eller ansträngning. Extreme Antiperspirant Roll-on är en av de starkaste antiperspiranterna på den svenska marknaden idag.

”För många kan svettningar vara ett så stort problem att det sätter käppar i hjulet för socialt umgänge. Men de flesta, vare sig man har större eller mindre problem, kan bli hjälpta av Extremes nya produkter och de passar både män och kvinnor, säger Jenny Rydhström på Gents.se.”

För hela listan över svenskarnas ranking av impopulära kroppsfunktioner, se www.gents.se/svettningar

För ytterligare information, kontakta:

Jenny Rydhström, VD och marknadschef

www.gents.se

Email: Jenny@gents.se

Telefon: 0703 177809

*Undersökningen utfördes på Bruksgatan i Helsingborg den 12 juli 2011. 135 personer svarade på frågorna.

Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.

Jenny Rydhström, Gents
Jenny Rydhström, Gents