2008-10-14 10:48Pressmeddelande

Ansiktsfix - ger ditt ansikte ett lyft!

Känner du att ansiktet är torrt, fett eller bara allmänt hösttrött?
Gents Barber & Shop i Helsingborg lanserar nu ansiktsfix – en snabbare och effektivare form av ansiktsbehandling än den som normalt ges på spa och skönhetssalonger.
– Vår behandling tar inte mer än cirka 40 minuter, berättar hudterapeuten Sandra, på Gents Barber & Shop.

Först rengör vi hyn, sedan görs en hudanalys. Då får vi fram vilken hudtyp kunden har. Vid torr hud så lägger vi en fuktighetsgivande mask samt ansiktsmassage som stimulerar huden.
På fet hud med pormaskar måste huden först rensas ut, efter uppvärmning under varma handukar kläms försiktigt porerna rena. Efter ansiktsbehandlingen läggs en dagkräm anpassad efter hudtyp. Den tunna huden kring ögonen får sig också en vilsam och fuktande ögonkräm.
– Efter behandlingen känner man sig både fräschare och piggare. Dessutom förebyggs åldrande av huden, berättar Gents Barber& Shop hudterapeut.

Skönhetsindustrin för män växer kraftigt. Gents är en av nordens största aktörer inom manlig skönhetsvård med nätbutiker i ett flertal länder. Varje dag hittar 1000-tals unika besökare till Gents Internetbutik. Där finner kunderna utvalda kvalitetsprodukter och kan få råd om kropps- och hudvård. Områdena innefattar allt från dofter, håravfall, rakning till tandblekning och ansiktskrämer.

För mer information kontakta:
Magnus Bengtsson
E-post: magnus.bengtsson@gents.se

Mer information om rakning och manlig skönhetsvård finns även på Gents hemsida: www.gents.se

Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.