2023-08-24 07:22Pressmeddelande

Boosta håret och huden! Fem favoriter för höstens bästa duschrutin

Benjamin Barber

Ta din duschrutin till en högre nivå med kroppsvård från Gents. Här tipsar vi om produkterna du behöver för att hålla huden ren, mjuk och återfuktad hela hösten. Kom ihåg att även hår och hårbotten behöver lite extra omtanke när dagarna blir kallare.

1. Benjamin Barber Saffron & Leather Body Wash

Börja dagen på bästa sätt. Benjamin Barber Saffron & Leather Body Wash är en duschtvål med mjuka och varma noter av saffran, läder och sandelträ som fyller badrummet med en härlig doft. En skön duschkräm med en återfuktande formula som får din hud att kännas mjuk och silkeslen efter användning.

Doften ger en lyxig känsla och sitter i länge. Duschtvålen finns även i de populära dofterna Oud och Black Oak. Pris: 249 kr/ 250 ml.

2. Sailor’s Peelingvante

Vad är bättre än en skön massage i duschen? Använd Sailor’s Peelingvante tillsammans med din duschtvål. En daglig peeling och kroppsmassage har många fördelar: blodcirkulation och blodflöde stimuleras, huden blir mjukare och lenare, celluliter motverkas, valkar och förhårdnader på fötterna förebyggs och dessutom frigörs inåtväxande hårstrån. Pris: 55 kr/st.

3. Benjamin Barber Mjällschampo Black Oak

För dig som besväras av mjäll rekommenderar vi Benjamin Barber Anti-Dandruff Shampoo Black Oak som har fått en helt ny formula. Schampot innehåller den aktiva substansen Piroctone Olamine som förebygger jästsvamp som orsakar mjäll, samtidigt som det behandlar redan uppkomna problem. Verkar även stärkande och reparerande; håret får extra volym och blir mjukt och smidigt.

Doften Black Oak är maskulin med en sensuell blandning av tobak, ek och läder som bärs upp av mörkare noter av sandelträ och cederträ. Schampot kan användas dagligen och ska, för bästa effekt, masseras in i hårbotten innan det noggrant sköljs ur. Passar alla hårtyper. Pris: 269 kr/300 ml.

4. Power Stimulating Wet Brush

Använd Power Stimulating Wet Brush tillsammans med ditt schampo – det är en massageborste för skalpen som är specifikt utformad för att främja normal hårväxt. Borsten är anpassad för att användas i duschen för att öka blodflödet till skalp och hårsäckar, vilket stimulerar tillväxten av nya hårstrån. Piggar i mjukt silikon ger samtidigt en behaglig och avkopplande känsla. Pris: 195 kr/st.

5. Benjamin Barber Body Lotion Oud

En välgörande body lotion efter duschen tillför det där lilla extra. Avsluta rutinen med Benjamin Barber Body Lotion Oud – en krämig och fyllig body lotion med den maskulina doften Oud baserad på det exotiska träslaget med samma namn, med inslag av läder, sötma, sandelträ och vetiver. Fungerar på alla hudtyper, från normal till mycket torr.

Krämen återfuktar och sjunker snabbt in i huden, vilket gör att du inte behöver vara orolig för kletig hud och långsamma morgonrutiner. Finns även i dofterna Black Oak och Saffron & Leather. Pris: 249 kr/250 ml, 19 kr/25 ml resestorlek.

Läs mer och hitta dina duschfavoriter på Gents.se!