För det manliga livsstilsföretaget Gents har Black Friday alltid varit mer än traditionella rabatter och prissänkningar. E-handlaren satsar istället på digitala upplevelser för sina kunder. Utöver en virtuell 3D-butik och tävlingar är den omvända auktionen, en så kallad Dutch Auction, nytt för i år.
Under Dutch Auction sänks priserna varje timme - den som väntar längst har chansen att få det bästa erbjudandet. Haken? Helt plötsligt kan varan ta slut och chansen är missad. Detta gör Dutch Auction till något som bara är för den äventyrslystna och vågade. Marknadschef Sofie Okstad berättar mer om konceptet
Tanken med Dutch Auction är att skapa en viss känsla av FOMO, samtidigt som vi vill överraska våra kunder med något nytt. Vi strävar alltid efter att göra Black Weekend till en helhetsupplevelse som ska kännas spännande och lekfull. Vi vill helt enkelt skapa en online-fest som våra kunder inte vill missa!."
Dutch Auction drar igång på torsdag kväll 21.00 och varar ända till 23.59 på Black Friday.
Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, skägg, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.