2021-11-28 08:00Pressmeddelande

Efter kundernas glädjerop släpper Gents ny auction

Tidigare i veckan gick Gents ut med nyheten att de kommer köra Dutch Auction på Black Friday. Dutch Auction är ett gammalt begrepp som innebär att priset startar på ordinariepris och sänks varje timme.

Trycket på auktionen blev extremt högt och ett flertal produkter sålde slut redan vid andra prisdroppet. Där gick bland annat ett presentkort värt 10 000 kr och en julkalender för 2495 kr.

Under natten gick även en parfym värd 16 500 kr för 9879 kr till en lycklig köpare.

Att det blir minusmarginal på flera av produkterna är något vi får ta. Vi tror på att vi vinner kundernas förtroende och köpglädje i längden, säger Sofie Okstad, marknadschef på Gents. ”

Som överraskning startar Gents idag klockan 09.00 en nya auktion med ett nytt startfält.
Auktionen pågår tills produkterna är slut i lager.

Länk till auktionen här