E-handlaren Gents väljer i år att flytta fokus från handeln under Black Friday för att istället rikta uppmärksamhet till kampen mot prostatacancer. Målet är att under Black Friday samla in 500 000 kronor till Prostatacancerförbundet genom att bland annat erbjuda möten med intressanta och inflytelserika personer i ett koncept man valt att benämna Black Hours.
Under november månad går Prostatacancerförbundets årliga kampanj Mustaschkampen av stapeln, något som ofta benämns “den blå månaden”. Syftet är att under denna månad lyfta medvetandet kring prostatacancer och belysa ämnet lite extra. Gents tar tillfället i akt och kombinerar den blå månaden med årets stora readag Black Friday och kallar det för Black Hours.
Genom Black Hours-kalendern ges både privatpersoner och företag möjligheten att donera till Prostatacancerförbundet och få arrangerade möten med intressanta och inflytelserika personer, tjänster eller en produkt. Varje timme under dygnet öppnas en ny lucka i kalendern med ett unikt erbjudande på Gents.se och det är först till kvarn som gäller. Här finns allt från en lunch med Spiltans grundare och VD Per H Börjesson, en föreläsning eller en workshop till ledningsgruppen med Jonas Hammarberg, en parfymprovning för upp till 20 personer samt unika samlarobjekt.
För att göra det hela lite mer spännande har Gents för tillfället valt att låta en lucka under Black Hours stå tom - “Överraskningsluckan”.
- Vi strävar alltid efter att överträffa våra kunders förväntningar. Med en överraskningslucka vill vi ge privatpersoner och företag möjligheten att påverka vilket erbjudande som ska finnas i luckan, och på så sätt få alla att känna sig delaktiga. Vad vill du att den tomma luckan ska innehålla? Eller vill du kanske själv vara överraskningen? Jag hoppas att många intressenter hör av sig för att vi tillsammans ska kunna fylla luckan med något alldeles extra, säger Sofie Okstad, marknadschef på Gents.
Samtliga donationer genom köp från Black Hours går oavkortat till Prostatacancerförbundet efter momsavdrag.
Deltagarna uppmanas att i sociala medier använda hashtagen #BlackHoursByGents.
Läs mer om Black Hours här.
Till kalendern här.
För mer information eller medverkan i Black Hours kontakta:
blackhours@gents.com
Gents är ledande på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.