Varje dag får ca 25 män veta att de har prostatacancer. Det gör cancerformen till Sveriges vanligaste och nästan alla har någon i sin närhet som drabbas. Genom tävlingen Movember Gents vill Gents Barber & Shop få så många som möjligt att hjälpa till i kampen mot prostata- och testikelcancer under november månad.
Deltagandet är enkelt: fixa en mustasch för dagen, ta en bild, skänk ett bidrag och skicka vidare utmaningen. Alla insamlade pengar går till den globala välgörenhetsorganisationen Movember Foundation som arbetar för mäns hälsa och bekämpningen av prostata- och testikelcancer.
Varje år gör Movember en novemberkampanj för att uppmärksamma sjukdomen. Nu hoppas Gents att fler svenskar, män och kvinnor, hänger på och fixar en mustasch för dagen och hjälper dem i sin insamling. Från och med 1 november rullar utmaningen ut på Facebook och Instagram och Gents utser dagligen en Movember Gent som vinner ett presentkort i nätbutiken.
Kontakta oss gärna om du vill veta mer eller besök oss på gents.se
Vänliga hälsningar
Jenny Rydhström (VD)
jenny@gents.se
Gents.se är den ledande online-återförsäljaren av manliga produkter inom rakning, skägg och hudvård inom Skandinavien, men är verksamt över hela världen.
Sajten riktar sig uteslutande mot män, samt kvinnor som köper gåvor till män. Målgruppen har smak för kvalitet och premiumprodukter och tar gärna ställning. Gents 140 000 kunder har ett avsevärt högre valdeltagande än genomsnittssvensken.
Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.