2023-04-18 07:31Pressmeddelande

Förbered semesternecessären med Gents favoriter

Sommaren närmar sig och det är dags att planera för semestern. Glöm inte bort att förbereda det du behöver ha med dig. Gents har produkterna för både weekendresan och långsemestern.

Amalfi, Palma, Gotland eller hemester – oavsett vad du föredrar är lediga dagar bra för själen. Självklart vill du också ta hand om ditt yttre. Här tipsar vi om säsongens favoriter!

• Duschlyx med Benjamin Barber

Benjamin Barber erbjuder lyxiga rak-, skägg- och kroppsvårdsprodukter. För duschrutinen finns schampo, duschgel och body lotion i de tre doftlinjerna Saffron & Leather, Black Oak och Oud.

Tips! Packa ner Benjamin Barber Body Wash och Body Lotion Oud resekit. Härlig doft med inslag av läder, sötma, sandelträ och vetiver: https://www.gents.se/benjamin-barber-travel-kit-oud Pris: 35 kr/duo à 25 ml.

• Smidig rakning med Proraso

Låt rakningen hålla samma standard på resan som hemma. Italienska Proraso erbjuder professionella kvalitetsprodukter för en angenäm och oklanderlig rakning.

Tips! Proraso reseset innehåller reserakborste, shaving cream, after shave balm och after shave cream: https://www.gents.se/proraso-shave-travel-kit Pris: 185 kr/kit.

• Marvis fixar andedräkten

Glöm inte bort din dagliga tandvårdsrutin på resan. Marvis ikoniska tandkräm finns i många storlekar och smaker – från variationer av mint till somriga Orange Blossom och Sweet & Sour Rhubarb. Avsluta med Marvis munvatten som ger god munhygien och fräsch andedräkt.

Tips! Marvis praktiska reseset innehåller tandborste, munvatten och tandkräm. Perfekt för en sommarweekend med stil: https://www.gents.se/marvis-toothpaste-travel-set Pris: 179 kr/set.

• Ta hand om händer och naglar

Fräscha händer med välklippta naglar är A och O för helhetsintrycket. Tvätta händerna noga regelbundet och smörj in naglar, fingrar och resten av händerna med en lämplig handkräm.

Bästa nagelvården får du med Benjamin Barbers nattsvarta manikyrkit i snyggt etui: https://www.gents.se/nattsvart-manikyrset-i-6-delar Pris: 559 kr/6-delarsset.

Glöm inte handspriten på resan. Benjamin Barber Saffron & Leather alkogel (70%) med doft av saffran, tobak, vanilj och läder gör jobbet: https://www.gents.se/benjamin-barber-handdesinfektion-saffron-leather-handsprit-70 Pris: 75 kr/30 ml.

• Necessärer och researtiklar för alla behov

Med en smidig necessär får du med allt för ditt yttre även när du är ute och reser: rakhyvel, rakskum, produkter för dusch och hudvård, deo och någon eller några dofter.

Lyxigt! Upptäck Benjamin Barbers stilrena och praktiska necessärer i läder: https://www.gents.se/necessarer?brand=Benjamin+Barber

Enkelt! Gents resenecessär för handbagage: https://www.gents.se/gents-resenecessaer-foer-handbagage

På Gents.se hittar du även praktiska reseflakonger, reseset med tomma förpackningar, samt fodral för din rakhyvel. Kolla in vårt resesortiment här: https://www.gents.se/resa-1145

Bon voyage!