2020-10-21 05:31Pressmeddelande

Gents blir Skandinaviens första återförsäljare av franska nischparfymhuset Stephane Humbert Lucas Paris 777

Stephane Humbert Lucas ParisStephane Humbert Lucas Paris

Nu kan Gents som första återförsäljare i Skandinavien presentera det franska nischparfymhuset Stephane Humbert Lucas Paris skapat av parfymören med samma namn. Parfymhuset, som kommer ingå i Gents sortiment av nischparfymer, har dessutom ingått ett exklusivt samarbete med nysatsningen SCENTS. Tjänsten som redan kan tillskriva sig några av världens finaste parfymhus kan alltså nu lägga till även Stephane Humbert Lucas Paris på listan.

Redan innan årsskiftet kommer en del av SCENTS prenumeranter ha möjlighet att få testa Stephane Humbert Lucas Paris, säger marknadschef Sofie Okstad.

Stephane Humbert Lucas är en kreatör som tror på parfymens helande psykologiska kraft och hans fascination för siffran 7 återkommer i varumärket genom siffran 777 - symbolen för andlighet, beskydd och lycka. Hans parfymer är nischade och lyxiga med inspiration hämtad från arabvärlden, vilket inte minst anas i såväl de dyrbara essenserna som i de stilfullt skulpterade flaskorna.

Stephane Humbert Lucas, med en bakgrund som poet och klassiskt skolad bildkonstnär, är mest känd för att tidigare ha skapat dofter för SoOud och Nez a Nez. "777"-linjen är hans senaste projekt, med oud, rökelse, amber och ros som primära beståndsdelar med ett balsamiskt, rökigt och kryddigt uttryck. Det är exklusiva och komplexa doftkompositioner i orientalisk stil med hög koncentration.

Läs mer om dofterna här:

www.gents.se/brand/stephane-humbert-lucas-paris-777