1 April 2018.
Gents byter namn till Hents. Namnbytet är i linje med vår vision att bredda målgruppen samtidigt som det ligger rätt i tiden. Att segmentera kunden utifrån kön är inte bara omodernt utan också olagligt genom den nya lagen om GDPR som träder i kraft i maj.
Hents VD Henny Rydhström utvecklar "Vi breddar målgruppen och blir samtidigt mer könsneutrala. Det känns verkligen 2018. Historiskt sett är 70% av våra kunder män och 30% kvinnor som köper gåvor till män. Från och med nu kommer vi inte att göra denna analys och i framtiden vill vi helst inte alls målgruppsanpassa vårt budskap. Vi har stort förtroende för våra kunders intellektuella förmåga att själva kunna sortera bort irrelevant information. Exempelvis finns det inga studier som säger att rygghårsvax är en uteslutande manligt produkt. Det tar vi fasta på genom namnbytet till Hents.”
Gents Magazine kommer framöver gå under namnet Hents Extra.
Om Hents.
Hents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Hents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Hents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Hents.com samt de fysiska butikerna Hents Barber & Shop och Hents Barber & Perfume Bar.
Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.