Med över 200 Google reviews med ett snitt om 4.9 för betaversionen, är siktet nu inställt på Stockholm, där 10 enheter planeras under Q1-Q2 2022.
Konceptet riktar sig företrädesvis till män som ogillar att planera för sin frisörtid, samt frisörer som vill ha ett flexibelt schema och hyra stol utan kostnad eller ekonomisk risk. Dessa möts i Gents Go’s små och kostnadseffektiva enheter samt på plattformen Gentsgo.com.
Målgruppen tar lätt till sig ny teknik i vardagen, vill kunna göra det mesta via sin telefon och är upptagna människor som ogillar att planera för sin hårklippning. Flest kunder är dessutom män, vilket står i relation till att klippningen utförs på 20 min och varken slingor, färg eller extra krusiduller erbjuds.
Gents kundregister omfattar mer än 350 000 personer i Sverige. Vi vet att majoriteten av dessa uppskattar Gents Go’s unika kombination av tre fördelar - kvalitet, effektivitet och tillgänglighet. Det ska bli oerhört roligt att introducera dem för Gents nya nationella frisörkoncept, säger Jenny Rydhström, grundare av både Gents.com och Gents Go."
Roliga fakta:
- De flesta svenskar genomför själva bokningen på en torsdag.
- De flesta svenskar vill klippa sig på en fredag eller lördag.
- 35% av svenska män är trogen en frisör, 65% vill hellre klippa sig här och nu.
- På Gents Go bokar genomsnittskunden 55 minuter i förväg.
- 40% av alla Stockholmare klipper sig drop-in. Samma siffra för Skåne är 19%.
För ytterligare information, kontakta Jenny Rydhström, tel 0703 177809 eller på jenny@gents.se
Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, skägg, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.