2019-04-01 08:43Pressmeddelande

Gents lanserar en doftfri parfym

1 April 2019.

Idag lanseras parfymen som väntas slå doftvärlden med häpnad och som tagit mer än tre år att utveckla. Aqua di Nada är något så ovanligt som världens första parfym utan doft.

- Aqua di Nada är vad vi fackmän kallar en Eau de Rien, säger Denis Vasilije, parfymexpert på Gents. En parfym utan doftessens och alkohol. Det gör doftstrukturen väldigt enkel och ren, vilket efterfrågas i synnerhet i de välutbildade storstadsområdena och centrala Stockholm.

Att parfymen är certifierat doftfri tilltalar inte bara personer med en urban livsfilosofi tror bolaget. Veganer, allergiker, ja egentligen alla känsliga personer, tillhör målgruppen. Och den är stor, fortsätter Gents VD Jenny Rydhström:

- Vi är övertygade om att denna satsning ligger helt rätt i tiden. I sociala sammanhang är det inte alltid accepterat att utmana den för stunden rådande normen, då kan det vara skönt att ta rollen som kameleont och bära en parfym som ingen märker.

Men prislappen för att slippa sticka ut i cocktailminglet är knappast försumbar. 2495 kr kostar mästerverket vilket Gents förklarar med att ”less is more”.

- Ja, skönheten ligger ofta i det enkla, och det har vi tagit fasta på, säger Denis Vasilije. Det har varit en lång resa att utveckla Aqua di Nada och stora resurser har tagits i anspråk, men den här parfymen är en oumbärlig del av doftgarderoben för varje man eller kvinna som vill hålla en låg profil (ja, Aqua di Nada kan faktiskt bäras av båda könen!).

Den här parfymen doftar absolut ingenting, och det gör den unik i världen. Jenny Rydhström är glad och stolt över att ha sett en lucka i marknaden.

- Ingen har någonsin skapat något liknande. Aqua di Nada krattar vägen för en börsnotering. Vi kommer att ha svårt att anskaffa det kapital som behövs för att möta efterfrågan, utan att gå publikt.

För mer information kontakta:

Jenny Rydhström, VD, jenny.rydhström@gents.se 070-317 78 09

Om Gents.
Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.com samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.

Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.