2020-02-20 09:30Pressmeddelande

Gents sätter kärnvärden - Leder väg för ny kampanj

True Gentlemen - En hyllning till manlighetTrue Gentlemen - En hyllning till manlighet

Genuinitet, Mod, Passion, Kvalitet och Snabbhet – är de kvaliteter som skulle kunna utmärka en modern gentleman? Det tycker e-handelsbolaget Gents.

Under sensommaren 2019 tog Laszlo Varga över som ny VD för e-handelsbolaget Gents. Sedan dess har man arbetat aktivt för att ta bolaget till nästa organisatoriska hållplats, i resan från liten till stor. En av faserna har handlat om att formalisera Gents DNA till kärnvärden, fem ord som bolaget står för. Dessa har i sin tur inspirerat en ny marknadskampanj – True Gentleman.

Tolkningen av ordet ”Manlighet” är givetvis högst subjektiv och mest troligt finns det lika många tolkningar som det finns människor. Oavsett, menar Sofie Okstad, marknadschef på Gents, att det är dags att sätta mannen i fokus igen.

- I arbetet med Gents kärnvärden insåg vi att orden för oss även beskrev en modern gentleman och inspirerade till en tolkning av ordet Manlighet som vi kände oss bekväma med. Vi vred och vände på vår målgrupp, i ljuset av allt det vackra som finns i just det manliga. Det resulterade i kampanjen True Gentleman där vi vill rikta blicken inåt, och glömma det yttre för en stund.

I kampanjen True Gentleman uppmanas Gents följare att dela med sig av sin tolkning av ordet Manlighet och vad en True Gentleman är för dem, i bolagets sociala medier.

Läs mer om kampanjen och se hela bildserien här.

För mer information kontakta Sofie Okstad, marknadschef:
sofie.okstad@gents.com

Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.