Under årets Black Weekend kommer Gents kunder få upplevelsen av att handla i fysisk butik, fast hemifrån. Konceptet är en virtuell 360° butik där kunden kan orientera sig fritt bland produkter inom parfym, rakning, skägg och livsstil. Med konceptet väljer Gents att satsa mer på upplevelse än att locka med låga priser. Butiken är skapad på ett sätt som stimulerar kunderna och gör Black Weekend till en rolig och engagerande shoppinghelg.
Vi vill skapa en upplevelse för kunden som i år inte kan komma ut i de fysiska butikerna som vanligt. Målet är att göra shoppingen under Black Weekend lustfylld, där du får det roliga i köpupplevelsen, men slipper stressen och ångesten som ibland uppstår, säger Gents marknadschef Sofie Okstad.
I butiken kommer Gents arrangera tävlingar och ha livesändningar. Det kommer finnas Mystery Boxes och unika, exklusiva erbjudanden att ta del av.
Vi tror att väldigt många börjar bli trötta på rea-hetsen, fortsätter Sofie Okstad. Eftersom många nya kunder hittar till oss under denna vecka vill vi visa att det finns ett roligare sätt att handla under Black Friday.
Gents Black Weekend 360° butik går att besöka från och med den 27 november, men om man prenumererar på nyhetsbrevet hintar Sofie Okstad om en exklusiv förtur.
Black Weekend kommer att bli något utöver det vanliga i år. Som vanligt lönar det sig att hålla koll på sociala medier och nyhetsbrev för att få exklusiv tillgång till den virtuella butiken.
Länk till den virtuella butiken: https://www.gents.se/page/blackweekend
Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, skägg, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.