2019-07-08 11:18Pressmeddelande

Gents tillsätter ny VD efter rekordtillväxt

Laszlo VargaLaszlo Varga

Efter att räkenskapsåret avslutats häromdagen står det klart att Gents AB gjort en rekordtillväxt online. Bolagets e-handel har ökat med 39 % sedan föregående räkenskapsår. Siffror inväntas från övriga bolag i koncernen men totalt förväntas tillväxten landa runt 25 %, inkluderat traditionell butiksretail. Samtliga bolag har ökat sin omsättning.

- Nu får vi ett kvitto på att vårt arbete under året har lönat sig med en omsättningsökning som ligger klart över branschindex. Tillväxten beror på att vi verkligen har fokuserat på att lösa våra kunders problem med relevanta produkter och en målgruppsanpassad kommunikation, säger Jenny Rydhström, VD och ägare.

Nu tar Gents nästa steg genom att satsa internationellt.

- För detta behöver vi tillföra internationell kompetens och Laszlo Varga har den erfarenhet som vi är i behov av, säger styrelseordförande Kristina Jarring Lilja.

Laszlo Varga valdes tidigare i år in i styrelsen men växlar nu roll till operativ VD. Hans tidigare erfarenhet är som VD för Euroflorist.

- Det är med stor entusiasm som jag tar över rollen att leda ett företag med så mycket kompetens och drivkraft, säger Laszlo Varga. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med Gents medarbetare, styrelse och kunder för att fortsätta utveckla och växa företaget.

Laszlo Varga tillträder som VD den 5 augusti. Gents nuvarande VD Jenny Rydhström stannar kvar i bolaget och ansvarar för sortiment och marknadsföring.

För mer information kontakta:

Jenny Rydhström, jenny@gents.com 070317 7809

Kristina Jarring Lilja, kristina@jarring.se 070565 3316

Laszlo Varga, laszlo.varga@gents.com 070758 9749

Gents är ledande på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.