2021-08-20 08:37Pressmeddelande

Kraschad sida vid lansering av ny kampanj

Under gårdagen hintade Gents sina kunder om att det skulle få en “god natt” på sajten. Trycket blev så stort att sajten kraschade.

Vid 22.00 igår kväll lanserades kampanjen Nattshopping där Gents erbjöd upp till 40% rabatt på ett stort urval produkter mellan 22:00 - 08:00. Men redan innan kampanjen släpptes kraschade sajten. Gents Marknadschef Sofie Okstad om vad som inträffade

Vi skickade ut ett nyhetsbrev vid 20:30 som informerade om vad som skulle ske. Mejlet togs väl emot av våra kunder, så redan där blev det ett högt tryck på sajten. Men det som blev pricken över i:et var när vi vid 21:00 skickade ut ett sms till alla de nyhetsbrevsprenumeranter som inte öppnat sina mejl från oss på en månad. Trycket på sidan har inte varit så högt sen vi körde TV-reklam 2017.

Trots den kraschade sidan så blev resultatet av kampanjen över all förväntan. Gents slog nytt rekord i antal ordrar per minut. Sofie berättar om tanken bakom kampanjen samt förväntningarna

Ambitionen var att göra något överraskande för att väcka våra kunder ur semesterbubblan. Vi har märkt att allt fler män handlar på natten - det i kombination med att vi sällan har stora rabatter mynnade ut i kampanjen Nattshopping. Förhoppningarna var höga men ingen av oss kunde gissa att utfallet skulle bli så bra som det blev.

Även idag har Gents hintat på sin Instagram om att eventet kan komma att upprepas i natt igen...