2021-11-03 12:00Pressmeddelande

Mustaschen som är värd 10 000 kr

Movember competitionMovember competition

Många svenskar förknippar november månad med Movember - en tid då män låter deras ansiktshår växa för att uppmärksamma kampen mot prostatacancer. I år utlyser Gents en tävling som belönar mannen med bäst ansiktsbehåring i slutet av Movember.

Prostatacancer drabbar årligen ca 10 000 svenska män och är en av Sveriges vanligaste cancersjukdomar. Prostatacancerförbundets årliga kampanj Mustaschkampen arbetar med att sprida information om sjukdomen och öka medvetenheten, inte minst hos männen själva för att upptäcka varningssignalerna i tid.

Gents är stolta sponsorer av Mustaschkampen och arrangerar under hela november månad en Instagram-tävling, där vinnaren med bästa mustaschen i slutet av månaden vinner ett presentkort värde 10 000 kr.

Bidragen har redan börjat strömma in och du kan själv vara med och delta samt läsa mer om tävlingen här.

Läs även mer om Mustaschkampens arbete här.