2012-04-04 13:46Pressmeddelande

Nu lanseras gentlemännens favoritmärke i Sverige!

Att fler män har börjat intressera sig för skönhetsvård har väl inte undgått någon. Ur den alltmer tillåtna synen på mäns skönhetsbestyr har en tydlig trend uppstått där skägg och skäggdesign har fått ett rejält uppsving.

Såväl unga som äldre män skaffar sig en ansiktsbeklädnad i form av allt från en fullvuxen skepparkrans till en tangorabatt på överläppen. Ihop med denna trend syns alltfler barbershops runt om i Sverige dit män går för att unna sig en avkopplande stund med en riktig knivrakning.

Inspirationen till många av dessa nya barbershops som poppar upp kommer från England där gentlemannen aldrig har gått ur tiden. Ett exempel är Geo F Trumper som, i Londons mest exklusiva kvarter, har kvar sin vackra barbershop med anor från sent 1800-tal. Salongen har vackra glas- och mahognydisplayer innehållandes välarbetade rakknivar och rakborstar av finaste grävlingshår.

Geo F Trumpers rakkrämer utses ofta till några av världens bästa och deras multiprodukt Skin Food är en uppskattad favorit hos många rakfantaster.

Gents.se tagit in stora delar av märkets sortiment och erbjuder nu Geo F Trumpers klassiska rakprodukter till de som uppskattar en skön rakning!

Gents.se är en av Sveriges mest välsorterade nätbutiker för manlig hudvård, rakning och kroppsvård. Vi har funnits på nätet sedan 2002. Hos oss finner du allt för dina dagliga rutiner.

Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.