2024-01-12 08:32Pressmeddelande

Ny doft! Ros och enbär möter eldig svartpeppar och kanel i Widian Granada

Widian Granada

Upptäck den förtrollande doften Widian Granada – en hyllning till den magnifika staden i Andalusien. I denna aromatiska resa smälter rosen försiktigt samman med enbärets fräscha toner, skapandes en harmonisk förening med den intensiva värmen från svartpeppar och kanel.

Granada är det senaste tillskottet från parfymhuset Widian. Den har en lyxig och förförisk aura som förstärks av djupa undertoner av amber, mysk, vetiver och patchouli, vilket resulterar i en perfekt balans.

• Toppnoter: Bergamott, svartpeppar, rosépeppar, hallon
  • Hjärtnoter: Ros, kanel, cederträ, enbär
  • Basnoter: Vetiver, ekmossa, patchouli, labdanum, bärnsten/kåda, vit mysk

Widians Granada är Abu Dhabis eleganta tolkning av det soliga Spanien. En sommarfrisk exotisk doft med citrus och träiga inslag. Den passar att bära såväl på jobbet som på vårens uteserveringspremiär, säger Gents doftexpert Glenn Lauritz Andersson.

Pris: 2999 kr/50 ml Extrait de Parfum. Säljs hos Gents.se.

Om Widian – fransk-orientaliska unisexdofter

Widian är ett nischparfymeri grundat i Abu Dhabi av Ali Aljaberi i samarbete med parfymören Jean-Claude Astier. Widians fransk-orientaliska parfymer blandar Mellanösterns exotiska doftintryck med blommiga och fruktiga aromer från hela världen. Serien är unisex och uppdelad i fyra kollektioner: Black, Gold, Sapphire och Velvet.

Widians parfymhus har som ambition att överskrida barriärer mellan kön, människor och kulturer och lever efter ett enda motto – ”Om du gillar det, bär det”.

Widian Granada ingår i kollektionen Sapphire där även bästsäljaren Widian London ingår. Du hittar båda dessa och andra dofter i serien hos Gents.se.

Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, skägg, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop.

Nicolas Jacquemot, Gold PR
Nicolas Jacquemot, Gold PR
Kontakt för journalister som önskar pressprover och bilder