2024-02-14 08:18Pressmeddelande

Nyhet! Upptäck Benjamin Barbers väldoftande antiperspiranter med 72-timmarsskydd

Benjamin Barber

På jakt efter en deo som både gör jobbet och doftar behagligt? Då har vi en nyhet för dig. Benjamin Barbers deodorant och antiperspirant erbjuder torrhet och komfort som varar länge – i upp till 72 timmar. Den har skön roll-on-funktion, snygg maskulin design och kommer i tre exklusiva dofter.

Deodorant förhindrar dålig lukt genom dofter och antibakteriella ämnen medan antiperspirant motverkar uppkomst av svettningar. Benjamin Barber har kombinerat båda funktionerna.

"Många män besväras med svettningar, men lösningarna som funnits tidigare på marknaden har alltid varit doftfria. Äntligen kan vi presentera en produkt som hjälper dem med bägge delar. Den här produkten har varit efterlängtad bland kunderna i flera år – och nu är den äntligen här", berättar Sofie Okstad, marknadschef på Gents.

Väldoft med subtil lyxkänsla

Med en effektiv formula bekämpar Benjamin Barbers deodorant och antiperspirant överdriven svettning och ger en subtil touch av maskulin lyx. Den lanseras i varumärkets tre uppskattade doftlinjer:

• Black Oak – sensuell manlig doftblandning av tobak, ek och läder som bärs upp av mörkare noter av sandelträ och cederträ.
  • Oud – maskulin doft baserad på det exotiska träslaget med samma namn, med inslag av läder, sötma, sandelträ och vetiver.
  • Saffron & Leather – mjuk och varm doft av saffran, läder och sandelträ som ger ett spännande maskulint intryck.

Pris: 249 kr/75 ml på Gents.se.

Säg farväl till svettlukt! Därför ska du välja Benjamin Barber

• Långvarigt 72-timmars skydd
  • Idealisk om du svettas mycket
  • Tre behagliga dofter att välja mellan
  • För en fräsch känsla hela dagen

Om Benjamin Barber

Benjamin Barber är varumärket som erbjuder högkvalitativa rak-, skägg- och kroppsvårdsprodukter för män. Inspirerat av det brittiska imperiets storhetstid vill Benjamin Barber skämma bort dagens män med klassiska dofter och produkter av högsta kvalitet.

Med en anda som påminner om en elegant herrklubb frammanas bilder från en svunnen tid – träpanelväggar, mjuka läderfåtöljer, en tänd brasa och en överhängande doft av cigarr.

Benjamin Barber bevarar idén om den klassiska gentlemannen som den ideala bilden för män runt om i världen.

Försäljningsställen

Benjamin Barber säljs på NK, Åhléns och på Gents.se där du alltid hittar ett fullständigt utbud av produkterna i serien.

Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, skägg, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop.

Nicolas Jacquemot, Gold PR
Nicolas Jacquemot, Gold PR
Kontakt för journalister som önskar pressprover och bilder