2016-03-22 09:00Pressmeddelande

Sailor’s lanserar ny tvål med unika egenskaper

null

Sailor’s Shaving Soap är en unik tvål, framtagen för den saltstänkta mannen. Tvålen är utformad för att prestera maximalt i alla miljöer och den gör sig lika bra som raktvål som för hud och skägg. Sailor’s Shaving Soap är en mjuk och formbar tvål som fungerar i både söt- och saltvatten. Den flyter när den landar i vattnet och den har en signalgul färg som gör den lätt att hitta.

Med en frisk doft av solmogen citrusfrukt och en formula som vispar upp ett fylligt lödder även i det saltaste havsvatten är Sailor’s Shaving Soap en given följeslagare vid sommarens skärgårdsresa. Tvålen tillverkas i Helsingborg för Sailor’s och finns att köpa för 95 kronor (rek. pris) hos utvalda återförsäljare.

Tvålen är det senaste tillskottet i Sailor’s Beard Co. serie prisvärda kroppsvårdprodukter med inspiration från fjärran resor.

Om Gents
Gents.se är Nordens ledande e-handelsbutik inom manlig livsstil med allt du behöver inom rakning, hår och hudvård. Från huvudkontoret i Helsingborg packas och skickas varje dag premiumprodukter från fler än 200 olika varumärken till företagets 150.000 kunder över hela världen.

Fredrik Bengtsson, VD Gents AB, 0723-28 01 44, fredrik.bengtsson@gents.com

Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.

Jenny Rydhström, Gents
Jenny Rydhström, Gents