2011-12-21 11:21Pressmeddelande

Svårt att sniffa på nätet!

Någon gång känt frustration över att dofter inte kan förmedlas via Internet? Nu lanserar Gents.se som första svenska nätbutik en funktion så nära doftwebb man kan komma.

Med Gents doftwebb blir det enkelt att hitta rätt parfym. Ta din utgång i den parfym du bär just nu och spjälka upp den i mindre beståndsdelar med hjälp av vårt verktyg. Leta dig vidare bland de ingredienser du tycker om, till parfymer med liknande innehåll och karaktär.

Gents doftwebb hjälper dig att enkelt:

• Dela upp din parfym i topp, hjärt-och basnoter
  • Identifiera de noter du tycker mest om
  • Hitta andra parfymer med liknande karaktär
  • Med hjälp av varor i kylskåpet och i fruktskålen, föreställa dig hur parfymen doftar.

Gör så här:

1. Leta upp din nuvarande parfym i Gents parfymsortiment.
  2. Spraya samtidigt parfymen på din handled eller ett papper.
  3. Med hjälp av ditt luktsinne och Gents parfymbeskrivning, försök att visuellt spjälka upp noterna. Identifiera vilka du tycker bäst om.
  4. Klicka på notens ikon, och du tas till en sida med alla parfymer i Gents sortiment som innehåller denna not.

För mer info, kontakta:

Jenny Rydhström

jenny@gents.se

0703-177809

Gents.se är en av Sveriges mest välsorterade nätbutiker för manlig hudvård, rakning och kroppsvård. Vi har funnits på nätet sedan 2002. Hos oss finner du allt för dina dagliga rutiner.

Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.