2023-12-01 08:04Pressmeddelande

Tips från Gents! Håll stilen i vinter med Floïd rakprodukter och hudvård

Floïd

Klassiskt snyggt i badrummet och välgörande för kropp och själ. Floïds tidlösa produkter verkar återfuktande, balanserande och vitaliserande för huden. I den senaste produktlinjen finns rakgel, aftershave, duschtvål, badtvål och deodorant. Välj mellan dofterna Citrus Spectre och Vetyver Splash.

• Floïd Transparent Shaving Gel

Sikta på behaglig rakning med Floïds transparenta rakgel med en hög halt glycerin. Den ger ett härligt glid för rakhyveln och minimerar känslan av att hyveln drar i stråna. Glycerin verkar även återfuktande för huden efter rakningen. Prova Citrus Spectre – en rofylld doft där maskulin patchouli tillsammans med ekmossa sätter tonen och där sensuell ambergris och krämig sötma från vanilj återfinns i basnoterna. Finns också i doften Vetyver Splash som inleder fräscht bubblande och grönt med noter av bergamott och cederträ, vilka övergår i en elegant och sofistikerad bas av vetiver, guaiacträ och sensuell olibanum. Pris: 105 kr/150 ml.

Tips! Fukta ansiktet med varmt vatten och fördela gelen på de områden som ska rakas. Efter rakning: skölj och applicera Aftershave Balm.

• Floïd Aftershave Balm

Floïd After Shave Balm i doften Citrus Spectre eller Vetyver Splash innehåller återfuktande och lugnande egenskaper i form av allantoin, glycerin och aloe vera. Vegetabiliska ris- och sesamoljor förser huden med näring och risstärkelse lämnar en sammetslen känsla. Pris: 129 kr/100 ml.

Tips! Applicera en liten mängd balm på nyrakade områden. Massera tills den är helt absorberad.

• Floïd Body Wash

En återfuktande, rengörande och väldoftande duschtvål. Innehåller en noga balanserad blandning av aktiva ämnen för att rengöra huden utan att torka ut den. Välj mellan rofyllda och maskulina Citrus Spectre eller fräscht bubblande och gröna Vetyver Splash. Pris: 129 kr/500 ml.

Tips! Fördela på fuktig hud och massera försiktigt med cirkulära rörelser och skölj sedan noga.

• Floïd Bath Soap

Mjukgörande och skyddande – skäm bort din hud med Floïds 100 % växtbaserade badtvål. Den är berikad med en mängd vårdande ingredienser, bland annat lecitin, sheasmör och sesamolja, som låter dig uppleva en mjuk och smidig hud. Pris: 89 kr/120 g.

Tips! Dra badtvålen över våt hud. Massera in med cirkulära rörelser och skölj sedan noggrant. Efter användning, förvara den på en torr plats.

• Floïd Deodorant

Floïds deodorant innehåller fuktabsorberande magnesiumsalter från Döda Havet. Salterna, som är naturliga och hållbara agerar inte heller skadande på kroppens egna mikrober. Till skillnad från en antiperspirant täpper inte produkten till svettkörtlarna, men salterna som återfinns i deodoranten absorberar fukt och lämnar en torr känsla i armhålan. Finns i dofterna Citrus Spectre och Vetyver Splash. Pris: 175 kr/75 ml.

Tips! Applicera deodoranten på ren hud. Tack vare sin höga absorptionsförmåga garanterar den en behaglig långvarig torr känsla. Kan användas dagligen.

Om Floïd

Floïd är ett spanskt varumärke som grundades år 1932 och har sedan start haft fokus på män och deras hygienrutiner. Floïd erbjuder idag ett komplett sortiment av produkter för rakning och kroppsvård som förenar dåtid och framtid, tradition och innovation. Med åren har Floïd i rakkretsar blivit ett erkänt kultmärke, mycket tack vare fin kvalitet och klassisk design. Här hittar du hela sortimentet hos Gents.

Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, skägg, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop.

Nicolas Jacquemot, Gold PR
Nicolas Jacquemot, Gold PR
Kontakt för journalister som önskar pressprover och bilder