2022-11-17 06:00Pressmeddelande

24 dagar av parfym

Doftgarderoben för december 2022 är fixad. Nu släpps julkalendern för den som är redo att byta parfym men inte har 24 handleder att prova på. Det är Gents som tagit fram en adventskalender med, utan tvekan, några av de mest populära dofterna från några av världens finaste parfymhus.

I denna kalender hittar även den mest kräsna näsa något som passar. Varje “lucka” innehåller 0.7 ml av parfym, tillräckligt för 1–3 dagar. Framför allt ger denna lekfulla kalender en möjlighet att vidga vyer, prova, dela och njuta.

18 parfymhus finns representerade i 24 luckor. Olika kalendrar kan innehålla samma dofter, men det är också möjligt att det finns variationer mellan kalendrarna.

Försäljningen av kalendern är i full gång och stängs den 25 november. Under denna period skickas inga kalendrar. Den 25 november skickas samtliga kalendrar till sina köpare. Antalet kalendrar är begränsat. Försäljning sker endast online och innehållet i kalendern kommer alltså att vara okänt för alla fram till leverans.

Läs mer om den omtalade parfymkalendern här.

Vanliga frågor:

Är detta dofter för män eller kvinnor?
Gents svar: gillar du doften så är den för dig.

Är det parfymer för dag eller kväll?
Gents svar: Blandat

Är det rimliga priser på parfymerna i fullsize?
Gents svar: Rimlighet är både relativt och individuellt beroende på plånbok och passion. Priserna på en 100 ml parfymflaska ligger mellan 900 kr och 4000 kr i de flesta kalendrar, variation kan förekomma.