2021-04-13 05:30Pressmeddelande

Gents öppnar ny nischbutik i Malmö

Gents fortsätter sin tillväxtresa genom att öppna en ny butik. Trots rådande omständigheter kommer Gents bjuda in till en invigningsfest - genom att skapa en virtuell kö.

Söndagen den 2 maj slår Gents upp dörrarna till deras tredje butik - som denna gången kommer ta plats på en av Malmös mest trafikerade stråk, Hamngatan 4. Butikens främsta fokus är nischparfymer, men även en barberarstol kommer finnas på plats för diverse behandlingar. En trappa upp kommer man kunna besöka Gents nya dotterbolag Simplr, som delar lokalen.

Gents meddelar att butiken kommer invigas med en ordentlig tillställning, som givetvis är pandemi-anpassad.

“Vi kommer skapa en virtuell kö genom ett av våra befintliga system där man som besökare får boka upp sin tid i butiken några dagar innan öppning, säger VD Laszlo Varga.

På så sätt kan vi hantera flödet av människor i butiken samtidigt som vi undviker att skapa en samling utanför butiken. Det blir även ett perfekt tillfälle för vår retail och e-handel att samarbeta.“

Ett urval av kunder som fick unika inbjudningar när de handlade på Gents Release Day tidigare i mars kommer få förtur i bokningssystemet.

Gents utlovar att dagen kommer bjuda på extra allt och de första på plats kommer få generösa goodiebags.

Boka din tid i butiken här: https://www.timecenter.se/gentsab/boka/time/?rid=59227&tjid=142787&tidval=15&date=2021-05-02&today=2021-04-12&period=

Mer information om öppningen här: https://www.gents.se/text/invigning-av-gents-nya-butik

Boka tid för klippning hos Simplr här: https://simplr.se