2019-12-03 06:30Pressmeddelande

Black Hours

Black HoursBlack Hours

E-handlaren Gents valde under Black Friday i år att flytta fokus från handeln för att istället rikta uppmärksamhet till kampen mot prostatacancer i sitt koncept Black Hours. Kampanjen fick stor spridning och lyckades samla in drygt 115 000 kr som går oavkortat till Prostatacancerförbundet.

Genom att erbjuda möten med intressanta och inflytelserika personer och unika tjänster och produkter som annars inte går att få tag på samlade Gents in pengar till Prostatacancerförbundet. Kunder kunde bl.a. köpa en sparring i Las Vegas med Badou Jack, flerfaldig världsmästare i boxning, en lunch med internationella Mensa’s ordförande Björn Liljeqvist, eller en privat föreställning med den prisbelönta magikern Pontus Lindman.

- Vi vill rikta ett enormt stort tack till de företag och privatpersoner som bidrog med sin tid och sina tjänster till förmån för insamlingen till Prostatacancerförbundet. Vi är så oerhört glada över det gensvar vi har fått och att så många ville ställa upp för denna goda sak. Vårt mål är att utveckla det ytterligare till nästa år med ännu mer spännande möten och unika erbjudanden, säger Gents VD Laszlo Varga.

Gents är ledande på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.