2021-05-27 06:00Pressmeddelande

Gents tar ställning - ger gåva till de som tar vaccin mot Covid-19

E-handlaren Gents vill hylla de som väljer att vaccinera sig mot Covid-19. Därför lanseras en välgörenhetskampanj som ger en gåva till alla som kan visa upp ett vaccinationsintyg.

Det började med att vi såg hur folk la upp bilder på sina vaccinationsintyg på Facebook, hur glada och stolta de var. Särskilt stor spridning såg vi bland vår egen målgrupp. Vi kände oss direkt inspirerade av människors vilja att vaccinera sig, berättar marknadschef Sofie Okstad.

Genom att publicera sitt vaccinationsintyg får de som är vaccinerade två populära handsprit från Benjamin Barber hemskickade.

"Vaccin har länge varit en självklarhet och vi tycker att det ska fortsätta att vara det. Därför vill vi hylla alla som väljer att faktiskt vaccinera sig. Med handspriten vill vi dessutom betona vikten av att fortsätta upprätthålla god handhygien", tillägger Okstad.

Få din gåva du också, delta här: